RÓLUNK

Klúg Péter Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szakiskola, Diákotthon és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, a Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Szakiskola, Diákotthon, Gyermekotthon és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Tagintézménye

Az 1900-ban kiadott tanterv szerint a hallássérült gyermekek tanításának célja az, hogy „a gyermeket megtanítsák beszélni, hogy azoknak az ismereteknek a birtokába juttassák, amelyek a gyakorlati életben szükségesek, és a gyakorlati oktatás terén olyan jártasságot biztosítsanak a növendékeknek, hogy az intézetből kilépve képesek legyenek valamely kenyérkereső pályán boldogulni.”

Ezen irányvonalat követve intézményünk, 1901-ben, Klúg Péter vezetésével nyitotta meg kapuit. Az elmúlt évszázad során, a változó igényeknek megfelelően, folyamatosan módosultak, bővültek szolgáltatásaink.

Intézményünk a hallássérült gyermekek ellátásában jelenleg regionális feladatokat lát el Bács-Kiskun, Csongrád és Békés megyében.

Az iskola alapfeladatai a következők:

    1.  A 3-6 éves korú hallássérült gyermekek speciális óvodai nevelése, egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs és rehabilitációs célú ellátása.
    2.  Az általános iskolára épülő szakiskolai képzés biztosítása hallássérült tanulók, továbbá tanulásban akadályozott, halló növendékek részére. A tanulók a 9-10. évfolyam után a szakképző évfolyamon készülnek fel a szakmai vizsgára. OKJ-s számítógépszerelő, -karbantartó szakképesítés megszerzésére nyílik lehetősége a hallássérült valamin
    3.  A 6-16 éves korú hallássérült gyermekek speciális általános iskolai oktatása, egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs és rehabilitációs célú ellátása.
    4.  A hallássérült tanulók napközis, valamint kollégiumi foglalkoztatása.
    5.  t a tanulásban akadályozott fiataloknak.
    6.  Az utazótanári-hálózat keretén belül folyik az integráltan tanuló diákok szurdopedagógiai megsegítése, a fent említett három megyében.
    7.  A tartósan gyógykezelés alatt álló gyerekek felzárkóztatásának, oktatásának felvállalása is feladatunk.

A szegedi intézet kezdettől fogva a hangos beszédet oktatja, az elsők között előtérbe állítva a hallásnevelést. Haladó törekvés, hogy már a legkorábbi időszaktól kezdve megpróbáljuk felvenni a kapcsolatot a szülőkkel, tanácsokkal ellátni őket, hogy hogyan neveljék legeredményesebben hallássérült gyermekeiket. Fontos a gyermekek rendszeres audiológiai gondozása. Az iskola mindig feladatának tekintette, hogy növendékeit szakmára tanítsa vagy segítse továbbtanulásukat, figyelemmel kísérje további sorsukat.

„Ez a mi építőmunkánk minden más pedagógiai munkánál nagyobb erőfeszítést, nagyobb odaadást és önfeláldozást kíván, mert minden más munkánál nehezebb. Kis eredményért is teljes szakbéli felkészültséggel mindig nagy és fárasztó utakat kell megtenni.(…)” (Klúg Péter)